Cultuurshock, Bangkok en een prachtig eiland!

9 september 2014 - Thailand, Thailand

Hoi allemaal,

Vanaf nu ga ik via deze site mijn reisblog bijhouden, die andere site had een programma wat de computers hier niet aan kunnen.

Afgelopen woensdag begon mijn avontuur. We vlogen via Dubai naar Bangkok in een Airbus 380, wat een groot vliegtuig is dat zeg!

Toen we donderdag aankwamen was het even wennen, wat een warmte daar en wat een drukte! Met onze tassen liepen we over het vliegveld op zoek naar een taxi. Je ruikt al gelijk de geur van eten, want die geur hangt hier overal. Eenmaal aangekomen bij ons hostel gingen we gelijk naar Koh San Road, de backpackers straat van Bangkok.

Bangkok is echt een stad waar je je ogen uit kijkt. Alles en iedereen lijkt hier op straat te leven. Overal vind je eettentjes, winkeltjes, barretjes enz.  Mensen zijn vriendelijk en er heerst hier een relaxte sfeer.

Toch is het wel gek om te zien hoe arm en rijk elkaar afwisselen. Zo waren we in Grand Palace wat ontzettend mooi is door alle tempels met heel veel goud. Maar als je dan twee straten verder loopt zie je de krottenwijken staan. Kinderen die bedelen om geld op straat, dat vond ik wel heel heftig om te zien.

Zaterdag zijn we naar de floating market geweest. Dat was echt een belevenis op zich. Wij waren daar de enige blanken en werden daarom ook flink aangestaard. Daar hebben we een boottocht over de Klongs gemaakt en zo het echte Thailand gezien. We kwamen bij mensen thuis en mochten proeven van Thaise hapjes (zo lekker!). Mensen zijn hier zo vriendelijk en beleefd naar elkaar, dat wij daar in Nederland nog wat van kunnen leren.

We moeten nog steeds lachen om de prijzen hier, want alles is hier echt zo goedkoop! Avondeten kost nog geen euro en dan heb je echt een heerlijk Thais gerecht. We zaten 40 minuten in de taxi en we moesten omgerekend 2 euro betalen. Toen we weer een heerlijk gerecht ergens hadden gescoord zei Inge: voor dit geld kunnen we in Nederland niet eens naar de wc!

Zondag zijn we naar de weekendmarkt geweest. Ongeloofelijk wat ze daar allemaal verkopen. Van gefrituurde insecten tot konijnen in jurkjes en zelfs een diploma kan je er kopen. Best sneu om die konijnen in die jurkjes te zien zitten in zulke kleine hokjes. Het liefst kocht ik ze allemaal, maar dat gaat helaas niet passen in mijn backpack;)

Zondag om half zes werden we opgehaald voor de sleepybus. Nou noem het maar de awakybus, want ik heb geen oog dicht gedaan. In de weg zaten gaten zodat we constant op en neer hobbelde. Daarnaast waren die stoelen voor kleine mensen gemaakt, zodat mijn schouders op het hoofdsteun zaten. Dan ging de airco aan en bevroor iedereen, daarna ging de airco uit en was het weer bloedheet. Na een lange rit met twee bussen werden we ergens in een verlaten hutje gezet met onze tassen. Het regende zo hard dat het dak lekte en iedereen was bloed chagerijnig. Er was ook niks in de buurt te doen, dus konden we niet anders dan wachten. Na twee uur werden we eindelijk opgehaald, leuk zo'n rit...

Maar goed na meer dan 20 uur reizen kwamen we eindelijk aan op een prachtig eiland: Koh Phangan. We hebben hier een super mooie bungalow met een fantastisch uitzicht. Ik zag een hangmat hangen en heb daar de rest van de middag heerlijk in geslapen. Zo was ik ook wat meer uitgerust, want dezelfde avond nog was er de Full moon party! Wat een feest was dat, zo gaaf!! We hebben daar veel mensen leren kennen en met hun echt een geweldige avond gehad!

Nu blijven we nog tot donderdag op dit prachtige eiland en dan gaan we door naar Krabi!

1. Janneke:
    10 september 2014
    Wo joyce klinkt echt super leuk! Veel plezier daar!
  2. Caroline:
    Lieve Joyce,

Je bent net een kleine week daar en nu heb je al zoveel meegemaakt! Moet je nagaan wat er nog meer op je pad gaat komen!
    Leuk dat we vanmorgen jij om 10u 's ochtends en ik om 5u 's nachts hebben geappt. Jij lag al lekker in het Thaise zonnetje te genieten van een prachtig uitzicht, terwijl ik nog in mijn bed lag.

Hier is nog eens het filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=vv0G_TH2mJA

Heel veel liefs van Caroline
  3. Tessa:
    Hee lieve Joyce,

Wat een jaloersmakend verhaal heb je toch geschreven. Je bent net een week weg en al zoveel gaafs meegemaakt!

Neem je ook een konijntje mee voor mij? Leuk speelmaatje voor Luna. Die vind t geweldig om achter konijntjes aan te rennen.

Geniet ervan meid! Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Liefs!
  4. Caroline:
    10 september 2014
    Oja.... en zo'n diploma wat je daar kan kopen, zie ik wel zitten. :P
  5. Quinta:
    14 september 2014
    De verhalen, de foto's, het ziet er allemaal geweldig uit. Ik hoor dat je al veel hebt beleefd. Er zit vast nog veel moois voor je in het verschiet. Veel plezier. Xxx